Celebruj z nami dzień mamy! Najsłodsze życzenia i specjalny rabat -12% na wszystkie diety z kodem DLAMAMY. Kod ważny do 26.05.

4 minuty

Dieta ketogeniczna - dla kogo?

Zdrowa dieta jest niezbędna, aby organizm mógł dobrze funkcjonować. Odpowiednie odżywianie sprzyja prawidłowej pracy Twojego mózgu. Dzięki przyjmowaniu właściwych składników odżywczych Twoje ciało ma więcej energii. Zdrowa dieta to także element profilaktyki – dzięki niej będziesz mniej podatny na przeziębienia! Dieta ketogeniczna to jedna z naszych propozycji. Sprawdź, jak możesz o siebie zadbać i dowiedz się więcej o tym rodzaju diety!

Z tego artykułu dowiesz się, czym jest dieta ketogeniczna i jakie korzyści przynosi.

SPIS TREŚCI:

  1. Czym jest dieta ketogeniczna?
  2. Dieta ketogeniczna – dla kogo?
  3. Dieta ketogeniczna – fakty i mity
  4. Przykładowe przepisy
  5. Podsumowanie

Udostępnij
co jeść na diecie ketogenicznej

Czym jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna opiera się głównie na tłuszczach – ten składnik odżywczy staje się głównym elementem posiłków. Węglowodany ograniczane są do minimum. Doprowadza to do zwiększenia ilości ciał ketonowych w organizmie. Podczas stosowania tej diety najczęściej je się mięso i ryby oraz wysokotłuszczowe produkty z nabiałem niezawierające cukrów. Bardzo wartościowym produktem wpisującym się w założenia tej diety jest awokado, które reguluje ciśnienie i poziom cukru we krwi.

Być może tłuszcze kojarzą Ci się negatywnie, jednak nic bardziej mylnego! Wbrew pozorom nie powodują one przyrostu tkanki! W tym przypadku przyczyniają się do jej usuwania. Osoby na diecie ketogenicznej ograniczają również spożywanie cukrów, owoców i warzyw. Choć może się to wydawać nietypowe, to jednak nie trzeba się obawiać takiego sposobu żywienia. Dzięki tej diecie możliwe jest przywrócenie odpowiedniego działania układu sercowo-naczyniowego. Oprócz tego stosowanie diety ketogenicznej zmniejsza prawdopodobieństwo występowania zawałów serca, udarów oraz rozwijania się wielu innych chorób.

Niestety, dieta ketogeniczna zawiera niską ilość witamin i minerałów. Aby utrzymać dobry stan zdrowia podczas stosowania tej diety, należy przyjmować odpowiednie suplementy.

Dieta ketogeniczna – dla kogo?

Dieta keto to radykalny wybór, który wiąże się z restrykcyjnym przestrzeganiem jadłospisów. Zanim zdecydujesz się na taki krok, skonsultuj się z lekarzem lub doświadczonym dietetykiem, który zbada Twoje zdrowie i zadecyduje, czy w Twoim przypadku nie ma przeciwwskazań do stosowania tego typu diety. W tym przypadku najważniejsza jest wysoka sprawność wątroby oraz nerek. Dieta ketogeniczna nie jest odpowiednia dla osób zaburzeniami tych narządów.

W pierwszych dniach stosowania diety mogą pojawić się niepożądane skutki. Organizm musi się przyzwyczaić do nowego sposobu żywienia. Do problemów, które mogą się pojawić, należą między innymi: trądzik, uczucie rozdrażnienia czy ogólne gorsze samopoczucie.

Niestosowanie się do zaleceń dietetycznych może doprowadzić do zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli kwasicy ketonowej, która może się wiązać z cukrzycą typu 1. Diety ketogenicznej nie mogą stosować kobiety w ciąży oraz te karmiące piersią, a także osoby otyłe.

Dieta ketogeniczna – fakty i mity

Wokół diety ketogenicznej narosło wiele mitów, które chcemy tutaj obalić. Jednak należy pamiętać, że jest to dieta restrykcyjna i nie każdy może sobie na nią pozwolić. W związku z tym zaleca się konsultację z lekarzem rodzinnym lub dietetykiem.

To fakt, że stosując dietę keto, możesz się gorzej poczuć. Te objawy występują jednak wyłącznie na samym początku, gdy organizm przyzwyczaja się do nowego sposobu żywienia. Ograniczenie większości składników odżywczych, które są niezbędne dla naszego zdrowia, to duża rewolucja dla organizmu. Pamiętaj, że niezbędne jest wprowadzenie odpowiedniej suplementacji, która uzupełni właściwości potrzebne do zachowania dobrego stanu zdrowia.

Spożywanie samego mięsa podczas diety keto to mit. Tłuszcze znajdują się również w innych produktach spożywczych, takich jak awokado, brokuły, papryka, pomidory, ogórki czy rzodkiewki. To samo tyczy się produktów mlecznych, takich jak śmietana, mleko, jogurty czy kefiry. Pamiętaj, żeby wybierać pełnotłuste produkty!

Wiele osób uważa, że ułożenie menu w diecie ketogenicznej jest bardzo proste. To nieprawda! To dieta bardzo restrykcyjna, nie dla każdego. Dania muszą zawierać jak najwięcej składników odżywczych.

Przykładowe przepisy

W ofercie Dietific dostępna jest dieta ketogeniczna do zadań specjalnych. Choć ułożenie tego typu menu jest trudne, to jednak nie niemożliwe! Poniżej przedstawiamy kilka propozycji posiłków z naszych autorskich jadłospisów:

  • jagodowo-porzeczkowy jogurt z mascarpone, granolą orzechową, ziarnami i miksem owoców;
  • roladka wołowa z szynką parmeńską, pieczonymi fasolkami i orzechami;
  • gulasz wieprzowy z papryką i pieczarkami podawany z surówką colesław;
  • kotleciki siekane z kurczaka i cukini z miksem sałat z warzywami;
  • kokosanki z czerwoną konfiturą i świeżymi owocami.

Podsumowanie

Dieta keto pomaga w leczeniu różnego rodzaju chorób. Sprzyja także zrzuceniu zbędnych kilogramów. Pamiętaj jednak, że przed rozpoczęciem tej diety konieczna jest konsultacja z dietetykiem lub lekarzem.

Masz apetyt na promocje?
Zapisz się do naszego newslettera!

Zapisz się do newslettera i otrzymaj smakowity rabat: 50 zł* na swoje pierwsze zamówienie. Dodatkowo otrzymasz informacje o najnowszych promocjach oraz porcję merytorycznej wiedzy od dr Krystyny Pogoń i całego zespołu Dietific!

* Rabat nalicza się dla zamówień za min. 300 zł. Zapisując się na newsletter akceptujesz regulamin

Obsługa klienta - infolinia dla klientów cateringu
Godziny obsługi
Numer konta
Podmiot odpowiedzialny
Projekt i realizacja